Projekt ISAGREED vstúpil do ďalšieho roku riešenia.
16.02.2023Medzinárodný projekt kooperačného partnerstva medzi univerzitami zo Slovenska (FAPZ, SPU Nitra) Čiech (ČZU Praha a MU Brno) a Poľska (Siedlce University) podporený z prostriedkov ERASMUS+ vstúpil do druhého roka riešenia.
Medzinárodný projekt kooperačného partnerstva medzi univerzitami zo Slovenska (FAPZ, SPU Nitra) Čiech (ČZU Praha a MU Brno) a Poľska (Siedlce University) podporený z prostriedkov ERASMUS+ vstúpil do druhého roka riešenia. V dňoch 1. až 3. februára sa v Nitre uskutočnila prvá didaktická aktivita LTT (Learning, Teaching, Training) určená pre akademických pracovníkov so zameraním sa na oblasť digitálneho vzdelávania. V rámci stretnutia boli zorganizované pre účastníkov projektu zo Slovenska aj z partnerských krajín 3 výberové prednášky. Pozvanie prijala PhDr. Mgr. Jana Kollár Rybanská, PhD. riaditeľka univerzitného poradenského a podporného centra SPU Nitra, ktorá predniesla úvodnú prednášku na tému „Aktivizujúce didaktické metódy a ich využitie v online vysokoškolskom vzdelávaní“. Prednáška zhrnula nielen doterajšie skúsenosti a postoj študentov k on-line a hybridným formám vzdelávania, naznačila výhody on-line komunikácie z pohľadu dnešnej generácie študentov, ako aj potrebu pedagógov byť kreatívnym z pohľadu aktivizovania a motivovania študentov pri štúdiu v on-line priestore. Ďalším pozvaným prednášajúcim bol doc. PaeDr. Peter Brečka, PhD. z katedry techniky a informačných technológií, UKF Nitra, ktorý odprezentoval problematiku „Elektronické vzdelávanie – kľúčové pojmy, zásady a špecifiká tvorby dištančného textu, organizácia štúdia“, ktorá bola zameraná na vymedzenie obsahu a rozsahu vo vzťahu k potrebám vzdelávania. Po tejto viac metodicko-technickej prednáške nasledovala prednáška Ing. Erika Janšta, PhD. z ústavu marketingu a sociálnych štúdií, FEM SPU v Nitre na tému „Digitalizácia školstva nie je cieľ, ale prostriedok“, ktorá len potvrdila potrebu inovácií vzdelávacieho procesu a potrebu využívania digitalizácie v procese vysokoškolského vzdelávania. Ako odznelo digitálna transformácia musí prebiehať efektívne, dnes sú dostupné centralizované on-line materiály, je však potrebné rozvíjať nástroje, ktoré budú rozvíjať aktívnu účasť a podporovať spoluprácu a vyvíjať rôzne aplikácie smerom k personalizovanému vzdelávaniu so zohľadnením špecifických potrieb učiacich sa. Ako ale odznelo, je potrebné merať a hodnotiť výkonnosť aplikácií a učiacich sa, čo pri dnes dostupných cloudových riešeniach je pomerne jednoduché.
Projekt ISAGREED napreduje, pracovné skupiny pripravujú digitálne moduly Genetika živočíchov, Konzervovanie a udžateľnosť ŽGZ, Šľachtenie zvierat a Precízny chov zvierat pre bakalársky stupeň štúdia, čo predstavuje prvú horizontálnu aktivitu projektu.